![]() |
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
||||||||||
Absent Interfaces
istrađujući inovativne umjetničke i kritičke pristupe odnosu žive izvedbe i novomedijske tehnologije Koji tip medija je tijelo? Uspon biologije na čelo prirodnih znanosti za sobom je donio masivnu uporabu metafora preuzetih is tog znanstvenog polja u područuju društvenih znanosti, te širok raspon biotehnoloških procedura koje su tematski inspirirale umjetnički rad, te čak i otvorile put prema novom mediju ekspresije. Doba digitalne reprodukcije ukinulo je istovremeno pojam aure umjetničkog djela - bez umjetničkog objekta uz koji bismo se vezali, umjetničko stvaralaštvo se razvija van auratičke umjetnosti. Tijelo se možda i "drži vlastite aure" (franko b), no nove umjetničke prakse nadilaze tijelo, orijentirajući se prema samim tjelesnim procesima, kemijskim i metaboličkim sustavima, kreirajući 'bio-art'. Preostaje nam pitanje sučelja koje povezuje tijelo i tehnologiju. Sučelja koje je obilježeno interoperabilnošću, razinom apstrakcije koja omogućuje interakciju mehaničkog sa/ili metaboličkim procesima; te djelotvornošću, ulančavanjem strvarnih akcija van koda algoritma. Odsutna sučelja su četverogodišnji projekt čiji cilj je facilitacija razvoja novih umjetničkih suradnji koje slijede dva sadržajna principa: (1) istražuju odnos žive izvedbe i novomedijske tehnologije, te se (2) kritički bave praksom i metodologijom umjetničke proizvodnje na presjecištu tih dviju disciplina. Niz aktivnosti uključujući umjetničke laboratorije, radionice, seminare i prezentacije (publikacije, izložbe i izvedbe/instalacije) se odvija u sklopu projekta tijekom perioda 2007.-2010. u suradnji triju partnera: L'Animal a L'esquena (Celrà/ Girona, Španjolska), Centar za dramsku umjetnost (Zagreb) i boDig (Istanbul, Turska). Odsutna sučelja su nastavak serije događanja koja uključuju plesno-tehnološku radionicu u Zagrebu (10.-15.10.2005.); pilot projekt 'ideje-kreacija' laboratorija u TanzQuartier Wien (28.10.-3. 12.2005.); sastanak umjetnika u sklopu Festivala izvedbe i medija TECHNE06 u Istanbulu (17.-22.04.2006.); seriju svakodnevnih umjetničkih intervencija tijekom laboratorija 'Body and Technologies Lab', La Caldera, Barcelona (4.-10.12.2006.); te prvi sastanak Organizacijskog tima projekta u centru L'Animal a l'esquena u Celri/Gironi (12.-14.10.2007.). UMJETNICI KOJI SUDJELUJU: Daniel Aschwanden (A), Heine Avdal (N/B), Alain Baumann (S), Bacači sjenki (HR), Željko Blaće (HR/NL), Andrea Božić (HR/NL), Toni Cots (S), Beliz Demircioglu (TR), Philipp Haupt (A), Jens Hauser (D/F), Ivana Ivković (HR), Scott deLahunta (USA/NL), Ralo Mayer (A), Tomislav Medak (HR), Roc Pares (S), Nikolina Pristaš (HR), Ibrahim Quraishi (US/NL), Rosa Sanchez (SP), Željka Sančanin (HR), Roland Seidel (D/A), Daniel Turing (D), Silvio Vujičić (HR), Julia Willms (D/NL) i drugi. ORGANIZACIJSKI TIM: Daniel Aschwanden (Bilderwerfer), Andrea Božić, Toni Cots (L'Animal a L'esquena), Scott deLahunta, Ivana Ivković (Centar za dramsku umjetnost), Aylin Kalem (boDig), Heine Røsdal Avdal (deepblue) KLJUČNE RIJEČI: arhiva, augmentacija, pedagogija, refleksija, teorija, vidljivost, tragovi, samoorganizacija ON-LINE: For supplementary material see: http://www.sdela.dds.nl/absentinterfaces/ Blog with regular activity updates: http://www.absentinterfaces.blogspot.com PARTNERI PROJEKTA: boDig, Istanbul: http://www.bodig.org Center for Drama Art, Zagreb: http://www.cdu.hr L'Animal a L'esquena, Celrà/Girona: http://www.lanimal.org Kontakt: ivana [at] culturalkapital [dot] org
|
||||||||||
Copyright © 2004. by Centre for drama art |