Politike gledateljstva (projekt Afekti i kazalište)
petak – nedjelja, 25. – 27. 11. 2011. | 0 kn
Pogon MISLAVOVA,
Kneza Mislava 11, Zagreb
koordinatori: Una Bauer i Nicholas Ridout
Simpozij je zamišljen kao pokušaj da se kazalište, izvedba (performance) i javnost (javna sfera) misle zajedno, u kombinacijama i preklapanjima, jedne s drugima ili jedne nasuprot drugih. Bavit ćemo se pitanjem što bi kazališna i izvedbena praksa/prakse mogle reći o povijesti pojma javnosti i o načinima kako se danas konstruira(ju) javnost(i). U tom nam je smislu ključan pojam gledateljstva (spectatorship), kojeg tretiramo kao javno-političko pitanje: što se događa kada se javnost percipira kao gledatelj, a gledatelj kao javnost.
Petak, 25. studeni
10.00-13.00 Prvi razgovor: O politici kazališnog gledateljstva
Tekstovi za diskusiju: Louis Althusser's 'The Piccolo Theatre: Bertolazzi and Brecht: Notes on a Materialist Theatre', and Michael Warner's 'Publics and Counterpublics'.
The development of forms that mediate the intimate theater of stranger-relationality must surely be one of the most significant dimensions of modern history, though the story of this transformation in the meaning of the stranger has been told only in fragments. It is hard to imagine such abstract modes of being as rights-bearing personhood, species-being, and sexuality, for example, without forms that give concrete shape to the interactivity of those who have no idea with whom they are interacting. This dependence on the co-presence of strangers in our innermost activity, when we continue to think of strangerhood and intimacy as opposites, has at least some latent contradictions—many of which come to the fore, as we shall see, in counterpublic forms that make expressive corporeality the material for the elaboration of intimate life among publics of strangers.
Michael Warner, 'Publics and Counterpublics', Public Culture, 14(1), 49–90 (57).
15.00 – 18.00 Prikazivanje filma i drugi razgovor: Je li doista riječ o gledateljima?
Gledat ćemo film Abbasa Kiarostamija: Shirin (2008) i diskutirati o njemu.
Subota, 26. studeni
9.00 – 13.00 Treći razgovor: "stvarna" politika "stvarnog" gledateljstva.
Što je javnost i koji je status gledateljstva u odnosu na društvene mreže, politički razvoj situacije, kao što su "revolucije" u Egiptu, Libiji, Tunisu; pokret Occupy, akcije otpora kao što je bila ona u Varšavskoj.
Tekstovi:
Ariella Azoulay, 'A Civil Spectator'
Judith Butler, 'Bodies in Alliance and the Politics of the Street' http://www.eipcp.net/transversal/1011/butler/en
15.00 Predstava: Zanki / Wirthmüller : PACES (Zagrebački plesni centar)
17.00 – 19.00 Četvrti razgovor: "kognitivni kapitalizam", "generalni intelekt" i ideja javnosti same kao "realne apstrakcije"
Započet će izlaganjem Tomislava Medaka: "Nekoliko misli o poetici nakon produkcije – apstrakcija cirkulacije, komodifikacije znanja i mrtav rad umjetnosti"
Tekstovi:
Paolo Virno, 'General Intellect',
Monika Krause, 'The Production of Counter-Publics and the Counter-Publics of Production: An Interview with Oskar Negt'
Alberto Toscano, 'The Open Secret of Real Abstraction'
20.00 Predstava: Marjana Krajač : Short Fantasy About Reclaiming The Ownership Of My Body (Zagrebački plesni centar)
Nedjelja, 27. studeni
10.30 – 12.30 Peti razgovor: otvorena sesija
Simpozij će se odvijati na engleskom. Sve su sesije otvorene za sve i besplatne, ali zbog ograničenog broja mjesta molimo vas da rezervirate svoje mjesto na una.bauer[at]mac.com. Pišite na istu adresu želite li da vam pošaljemo pdf-ove tekstova o kojima će se raspravljati u sklopu simpozija. Ulaznice za predstave se plaćaju.
Projekt se provodi se u sklopu regionalnog projekta Balcan Can Contemporary financiran kroz program IPA 2009 Programme – Civil Society Facility. Program CDU-a također podržavaju Gradski ured za obrazovanje, kulturu i šport Grada Zagreba, te Ministarstvo kulture Republike Hrvatske. Serija predavanja ostvaruje se u suradnji s Zagrebačkim centrom za nezavisnu kulturu i mlade – POGON.
|