U sklopu projekta Autoceste znanja, Centar za dramsku umjetnost najavaljuje predavanje slovenskog redatelja i teoretičara Janeza Janše (aka Emil Hrvatin)
I ŠTO AKO UMJETNOST SRETNE REALNOST?
/noviji radovi: rekonstrukcije, paralelne realnosti, inicijative/
koje će se održati u ponedjeljak 2. 3. u 19 h u klubu Mama, Preradovićeva 18.
Šira domaća javnost imala ga je prilike upoznati prošle godine kada je zajedno sa Davidom Grassijem i Žigom Karižem promijenio ime u ime tadašnjeg aktualnog slovenskog premijera i otvorio pitanje preklapanja umjetničke i političke reprezentacije, te kompleksnog odnosa umjetničkog identiteta i tržišta.
Ovo predavanje će se baviti Janšinim novijim izvedbenim radovima (Mi smo svi Marlene Dietrich FOR, Pupilija, papa Pupilo pa Pupilčki – rekonstrukcija, Fake it!, Slovensko narodno kazalište, Život) u čijem je središtu pitanje umještanja izvedbe u društvenu i političku realnost. Umjesto odgovora na razini dnevno-političkih aktualnosti, Janša pristupa izvedbenoj umjetnosti i umjetnosti uopće na način neprestanog preispitivanja samog izvedbeno čina, načina na koji on adresira gledatelja i odgovornosti koju postavlja pred gledatelja za sam čin predstave. Ovo pitanje postavlja svim sudionicima umjetničkog čina i tako ih čini akterima, bilo da se radi o načinu na koji se suveremena umjetnost upisuje u nacionalnu povijest, o tome kako ekonomija diktira i selekcionira važnost umjetničkih djela, o tome kako uprizoriti neki tragični događaj ili konstruirati vlastiti umjetnički identitet.
Janez Janša rođen je 1964. u Rijeci. Diplomirao je sociologiju i studirao na Akademiji za gledališče, radio, film in televizijo u Ljubljani. Do sada je realizirao 15 autorskh radova koji su bili predstavljeni na najznačajnijim evropskim i američkim pozornicama i festivalima (Piccolo Teatro, Milano, Le Centre national d'art et de culture Geoerges Pompidou, Pariz, La MaMa Experimental Theatre Club, New York, Highways Performance Space, Los Angeles, ICA, London, Eurokaz, Zagreb, BITEF, Beograd, Hebbel Am Ufer, Berlin, Impulstanz, Dunaj, Tanz Im August, Berlin, Tramway, Glasgow, Tanzquartier, Dunaj...). Napisao je monografiju o belgijskom umjetniku Janu Fabreu (Ponavljanje, norost, disciplina - celostna umetnina Fabre) koja je prevedena na francuski, holandski i talijanski jezik. Od 1998. do 2006. uređivao je časopis za scenske umjetnosti Maska.
Program je financijski podržao Gradski ured za obrazovanje, kulturu i šport Grada Zagreba.
Voditelj projekta: Oliver Frljić